1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

سایت ساز ویکس: رازهایی جذاب و خواندنی درباره wix.com

ویکس

سایت ساز wix، با 180 میلیون کاربر و درآمدهایی چند صد میلیون دلاری !

شاید برای شما جالب باشد بدانید سایت ساز ویکس بیش از 119 میلیون سایت را میزبانی میکند عددی خارق العاده که ظرفیت بالای مقیاس پذیری کسب و کارهای مبتنی بر سایت ساز را نشان می دهد بر خلاف این نظریه که دیگر دوره سایت و سایت سازی و سایت داری به پایان رسیده و یا رو به زوال و نابودی است ویکس و البته سایر سایت سازهای بزرگ دنیا همچون وبلی، وبز جیمدو، سکیوراسپس و … همچنان در حال سرمایه گذاری های بزرگ و رشد در این حوزه هستند . این سایت ساز جواب خوبی برای افرادی است که می‌پرسند: چگونه سایت بسازیم؟

البته این حجم یک چیز دیگر را هم نمایان می کند آنهم استفاده بیش از 100 میلیون کاربر از یک سرویس سایت ساز برای راه اندازی و طراحی سایتشان است چرا که سایت ساز چیزی است که به شما کمک میکند برای ساخت یک وب سایت بهتر با تلاش کمتر و بدون دشواری .

در این پست میخواهیم بررسی مختصری در مورد سایت ساز ویکس داشته باشیم. و در پست های بعدی به سایر سایت سازها خواهیم پرداخت. اگر در حوزه طراحی سایت فعالیت دارید و یا علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه سرویس های SAAS هستید پست های معرفی سایت سازها را دنبال کنید.

سایت ساز WIX در سال 2013 با مبلغ 604 میلیون دلار IPO شد:

ویکس یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بنچ مارکهای موفق در زمینه سایت ساز است. ویکس سال 2006 فعالیت خود را آغاز نمود پس از چندین مرحله سرمایه گذاری بزرگ توسط شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر یا همان VC ها نهایتا در سال 2013 به ارزش 604 میلیون دلار موفق به عرضه اولیه در بورس NASDAQ Global Market  شد (IPO) ویکس به یک اسب تک شاخ یا یونیکورن (یک اصطلاح استارتاپی به کسب و کارهای با ظرفیت بالای درآمد و رشد اطلاق می شود) در زمینه سایت ساز ها تبدیل شده است . قیمت سهام مشترک Wix که در اولین ارائه عمومی آن فروخته شد 16.50 دلار برای هر سهم بود . سایت ساز دراگ دراپ ویکس تاکنون بیش از 100 میلیون کاربر را جذب نموده و در حال حاضر یکی از بهترین SAAS های سایت ساز با فاصله ی بسیار زیادی از سایر رقبای خود، همچنان در حال رشد و توسعه و سرمایه گذاری است. همچنین سایت ساز ویکس طراح انواع سایت‌های معروف فروشگاهی و طراحی سایت خبری و وبلاگی و … است.

تعداد وب سایت های ساخته شده در سایت ساز ویکس در حدود 119 میلیون وب سایت است. نگهداری، آبتایم پایداری، امنیت و راضی نگه داشتن این حجم بالای مشتری واقعا شاهکاریست که ویکس توانسته از عهده آن بخوبی بربیاید .

 

 

سایت ساز ویکس

مدل درآمدی و جزئیاتی از تعداد کاربران و کارمندان سایت ساز ویکس:

مدل درآمدی ویکس مبتنی بر فریمیوم تو پریمیوم است یعنی کاربران می توانند وب سایت را بصورت رایگان راه اندازی کنند و در صورت نیاز به استفاده از آپشن های بیشتر و ماژول ها و امکانات کامل یک وب سایت باید نسخه های پولی آنرا تهیه کرده و بصورت ماهانه حق اشتراک پرداخت نمایند.

تعداد کارمندان اعلام شده ویکس در سال 2016 بیش از 2400 نفر بود که در آن سال تعداد سایتهای راه اندازی شده با ویکس چیزی در حدود 70 میلیون وب سایت بود بنابراین با یک مقایسه عددی ساده احتمالا در حال حاضر بیش از 3500 کارمند داشته باشد. تعداد کاربران ثبت شده سایت ساز ویکس در سه ماه چهارم سال 2017 حدود 5.3 میلیون کاربر بوده که نشان دهنده افزایش 22 درصدی نسبت به پایان سه ماهه چهارم سال 2016 است. بطور متوسط روزانه 45 هزار کاربر در ویکس ثبت نام می کنند. ویکس در 190 کشور دنیا کاربر دارد.

جریان نقدی سایت ساز ویکس در سال 2017 معادل 70 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال 2016 با مبلغی در حدود 36 میلیون دلار 93% رشد داشته است. سایت ساز ویکس سالانه 47% رشد را ادامه داده است.

کمپین های تبلیغاتی و استفاده ویکس از ستارگان هالیوودی ! :

از آنجاییکه ویکس یک شرکت پیشرو در عرصه طراحی وب سایتهای خلاقانه و زیباست کمپین های تبلیغاتی اش هم از این امر مستثنی نیستند، در اقدامی جالب توجه از بازیگران سوپر استاری همچون جیسون استاتهام بازگیر معروف مامور انتقال و galgadot برای ساخت کلیپ های تبلیغاتی جذابش استفاده کرده است. این ویدئو در یوتیوب توسط بیش از 6.6 میلیون کاربر دیده شده، این درحالیست که میانگین سایر ویدئوهای ویکس حدود 7 تا 8 هزار view داشته و بهترین ویدئو های ویکس در نهایت حدود 500 هزار بار مشاهد شده است.

کلیپ تبلیغاتی ویکس

اگر کمی در یوتیوب بچرخید احتمالا ابتدای بیش از ۲۰ درصد فیلم های یوتیوب تبلیغات ویکس را خواهید دید . سایت ساز ویکس در استفاده از اینفلورنس مارکتینگ هنرنمایی خیره کننده ای را بخرج داده حتما این ویدئو ها را ببنید بدون شک با دیدن آنها احساس دیدن فیلم های ۵ستاره هالیوودی به شما دست داده و احتمالا میخکوب می شوید بطوریکه دوست دارید ادامه داستان را دنبال کنید. ویکس هم به این احساس شما پاسخ خواهد داد  !

تصویری از قسمت دوم داستان ویکس و جیسون استاتهام .

 

صفحه های فرود طراحی شده کمپین های ویکس :

یکی از مهمترین اجزای یک کمپین تبلیغاتی اثر بخش داشتن صفحه فرود یا لندینگ پیج استاندارد است به نحوی که هرچه میزان طراحی صفحه فرود جذاب و موثر تر باشد و به جا و صحیح از عناصر کال تو اکشن استفاده شده باشد نرخ تبدیل و در نهایت ROI کمپین افزایش خواهد یافت.

 

سایت ساز ویکس و پاندای کونگفوکار

 

ویکس با طراحی کمپین های متنوع بر اساس پرسوناهای مختلف کاربران و مخاطبین خود جذابترین صفحات فرود را طراحی نموده به نحوی که کاربر حس میکند  وارد فضایی ساده و خودمانی شده و دشواری داشتن یک وب سایت خوب را برای کاربر ساده و آسان نشان می دهد، آنقدر که نمیتوانید از پیشنهاد ساخت سایت رایگان بگذرید.

سرمایه گذاری های انجام شده در سایت ساز ویکس :

ویکس مانند همه ی استارتاپ های یونیکورن و موفق پس از عرضه اولیه در بورس بازهم سرمایه گذاری های مختلفی را تجربه کرده است به نحوی که در آخرین مرحله سرمایه گذاری یعنی Series D توانست 40 میلیون دلار فاندریز یا جذب سرمایه داشته باشد . این بدین معناست که سهامدارن ارشد ویکس همچنان قائل به سرمایه گذاری در این عرصه هستند و این نشان دهنده بازار بسیار بزرگ پیش روی ویکس است . ترمینال ولیو مارکت سایز و یا ارزش کل بازار این کسب و کار آنقدر است که سهامداران آن با 119 میلیون کاربر بازهم به سرمایه گذاری طی چندین مرحله علاقه نشان می دهند .

 

 

مراحل سرمایه گذاری ویکس

طبق تصویر فوق اولین سرمایه گزاری در SeriesA سایت ساز ویکس توسط 2 investor در سال 2007 به مبلغ 5 میلیون دلار انجام شده یعنی یکسال پس از راه اندازی این استارتاپ توانسته 5 میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد.

کل سرمایه جذب شده توسط ویکس طی 4 راند مجموعا به ارزش 58.5 میلیون دلار انجام شده که مبلغ قابل توجهی است.

 

 

ارزش ویکس به نقل از وب سایت اکونومیست در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱٫۲ میلیارد دلار برآورد گردیده است . کافیست این رغم را به قرار هر دلار ۴۷۰۰ تومان البته در اسفند ۹۶ تبدیل کنیم . اگر دوست داشتید، میتوانید با استفاده از ماشین حساب این ارزش را محاسبه کنید. ناگفته نماند که این مبلغ ۱٫۲ میلیارد دلار مربوط به سال ۲۰۱۴ است زمانیکه ویکس ۶۰ میلیون کاربر داشت و در حال حاضر ۱۱۹ میلیون کاربر دارد یعنی با یک دو دوتا چهارتای ساده احتمالا الان دوبرابر این رقم می ارزد. و به همین ترتیب با نرخ رشد 47% سالانه میتوانیم احتمالا ارزش ویکس را در دو سال آینده نیز پیش بینی کرد.

 

چرا سایت ساز ها خوب هستند؟

امروزه تقریبا همه بدنبال افزایش کیفیت و سرعت انجام کارهایشان هستند، در زمینه طراحی سایت هم ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که با بهترین کیفیت طراحی سایت ارزان قیمتی برای شما انجام می دهند. سرویس های سایت ساز و فروشگاه ساز مزیت های فراوانی دارند از جمله راه اندازی سریع وب سایت، استفاده از نمونه های آماده برای گروه ها و مشاغل مختلف پوشش دادن طیف وسیعی از سلایق، امکانات مختلف راه اندازی فروشگاه آنلاین البته تا زمانیکه نخواهید کسب و کاری مثل دیجی کالا یا بامیلو را راه اندازی نمایید، سرویس های سایت ساز بهترین انتخاب برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهند بود. به جای آنکه هفته ها و ماه ها وقت خود را صرف بررسی، انتخاب و رفت و آمد در شرکت های طراحی سایت بگذارید همین الان اقدام به راه اندازی سایت نمایید و وقت و انرژی و سرمایه خود را صرف هزینه های تبلیغاتی و تولید محتوا کنید نه اختراع دوباره چرخ.

در ایران نیز چندین سرویس سایت ساز و فروشگاه ساز خوب وجود دارد که برای نیازهای مختلف طراحی شده، سی فایو به عنوان اولین سایت ساز مبتنی بر پلتفرم قدرتمند وردپرس از سال 94 فعالیت خود را آغاز نموده است، سایت ساز سی فایو تاکنون توسط بیش از 31 هزار کاربر تست و آزمایش شده شما هم می توانید به جمع 31 هزار نفری که سی فایو را رایگان تست کرده اند بپیوندید. درآمد فروشگاه‌‌های اینترنتی‌ بسیاری از راه‌اندازی فروشگاه با همین پلتفرم‌های سایت ساز و فروشگاه ساز به دست می‌آید.

همین الان با بهترین قیمت ساخت فروشگاه اینترنتی، با سایت ساز سی فایو به راه‌‌اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان بپردازید.

 

جمع بندی :

ثروت سازی از طریق سرمایه گذاری در استارتاپ های مقیاس پذیر یکی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران خطر پذیر است پیدا کردن کسب و کاری که قابلیت جذب میلیون ها کاربر را در مقیاس جهانی داشته باشد یک ایده آل جذاب برای شرکت های سرمایه گذاری خواهد بود، سرویس هایی که طول عمر بالایی داشته باشند و بتوانند سالهای سال منافع مالی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورده و در نهایت قابلیت exit یا ipo شدن را داشته باشند سایت ساز ویکس طی 12 سال گذشته نه تنها توانسته روند روبه رشد خود را ادامه دهد که با وجود ترندهای جدید همچون شبکه های اجتماعی، سوشیال ها و چت بات ها همچنان سالانه رشد 49 درصدی خود را حفظ کرده و هر سال حدود 16 میلیون کاربر به این سایت ساز اضافه می شوند . نکته ی جالب توجه دیگر در این نوع SASS سرویس ها این است که کاربر ماهانه و سالانه سرویس خود را تمدید می کند. یعنی اگر سرویس کیفیت مطلوبی داشته باشد کاربر طی سالهای بعدی حق عضویت خود را پرداخت کرده و خرید خود را تکرار می نماید. که این منجر به افزایش درآمد استارتاپ از مشتریان فعلی قدیمی و آینده خواهد شد.

بنابراین شرکت های سرمایه گذاری و از طرفی استارتاپ ها باید بدنبال تولید سرویس هایی باشند که اولا قابلیت مقیاس پذیری بالا scaleUP را چه به لحاظ فنی و چه بلحاظ ظرفیت و سایز بازار داشته باشد و گذشته از این آنقدر جذاب باشد که کاربران بارها و بارها خرید خود را تکرار کنند.

در ایران اما سرویس سایت ساز سی فایو از سال 91 فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر بیش از 95 هزار وب سایت با این سایت ساز ساخته شده است، سی فایو بدلیل استفاده از هسته قدرتمند و منعطف وردپرس محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

برخی از ویژگی های سایت ساز سی فایو شامل :

  1. ساخت سریع وب سایت
  2. استفاده از پوسته وردپرس بهینه شده و ایمن شده
  3. سرعت بالای وب سایت های ساخته شده با سی فایو
  4. سئوپذیری عالی وب سایتها
  5. عدم محدودیت در تغییر وب سایت
  6. امکان افزودن بی نهایت امکانات به وب سایت ساخته شده با سی فایو
  7. بیش از 90 نمونه قالب آماده منتخب از بهترین و مدرنترین نمونه های دنیا
  8. یکپارچگی پشتیبانی هاست، وب سایت، دامنه، قالب و افزونه های وب سایت
  9. داشتن مضربی از هزار مشتری
  10. پشتیبانی از شرکت ها و برندهای بزرگ ملی
  11. چکاپ دوره ای وب سایت
  12. فعالسازی گواهینامه امنیتی در بسته های ویژه
  13. صفحه ساز اختصاصی دراگ دراپ با کاربری فوق آسان
  14. فیلم های آموزشی کار با وب سایت
  15. امکان افزودن بی نهایت صفحه و زیر صفحه
  16. امکان برگزاری کلاس آموزشی بعد از خرید
  17. مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  18. دسترسی به پنل هاست
  19. عدم وابستگی 100% به سی فایو
  20. امکان انتقال سایت از سی فایو

 

سایت ساز سی فایو SEE5 و رشد 600% ظرف 18 ماه :

سایت ساز و فروشگاه ساز سی فایو در حال حاضر بزرگترین سایت ساز ایران است، با سی فایو تاکنون بیش از 95 هزار وب سایت ساخته شده است. طی 18 ماه گذشته سی فایو بدلیل بهینه سازی فرآیندها و بهبود عملکرد سیستم و البته رشد چشمگیر فعالیت بازاریابی و تعرفه ساخت سایت مقرون به صرفه، بدون کوچکترین جذب سرمایه ای و بصورت کاملا ارگانیک و بوت استرپ توانسته بیش از 600% از نظر کاربر و درآمد رشد ایجاد کند. راه اندازی و ساخت سایت با سی فایو بسیار ساده و راحت است بعد از انتخاب قالب وب سایت مورد نظر کاربر ظرف چند دقیقه ساخته می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *