1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

شروع کسب و کار اینترنتی

ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، این روزها اکثر مردم به دنبال یافتن کسب و کاری هستند که با کمترین هزینه سود دهی خوبی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با راه‌اندازی نوعی از کسب و کار آشنا کنیم که محال است با آن آشنایی نداشته باشید؛ کسب و کار اینترنتی. این روزها تعداد بالایی از مردم به راه اندازی کسب و کار اینترنتی و ساخت سایت روی آورده‌اند؛ این مزیت که شما می‌توانید با تولید محصول یا ارائه خدمات در خانه و بدون تردد اضافی به درآمد مطلوب برسید یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای این نوع از کسب و کار است. شروع کسب و کار آنلاین ممکن است در نگاه اول ساده به نظر بیاید؛ اما در اصل اگر با دانش کافی وارد این حیطه نشوید خیلی زود با شکست روبرو خواهید شد. با این حال خوب است بدانید که اصلا لازم نیست برای شروع کسب و کار آنلاین سرمایه هنگفتی داشته باشید و راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی و سرمایه کم نیز کاملا امکان پذیر است؛ به شرطی که طبق اصول پیش بروید. ما در سی فایو طی مقاله پیش رو به شما خواهیم گفت که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه باید کرد.

 

چگونگی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اگر بخواهید به جایی سفر کنید که تا کنون نرفته‌اید، پیش از حرکت با پرسش از افراد آگاه یا جستجو در اینترنت سعی می‌کنید بفهمید که چه مسیری را باید برای رسیدن به مقصد خود طی کنید. قطعا اگر بخواهید بدون هیچ گونه آگاهی درباره مسیر، به سمت مقصد حرکت کنید به احتمال زیاد در میانه راه گم می‌شوید یا خیلی دیرتر از حد معمول به مقصد می‌رسید. درباره راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم دقیقا اوضاع همین طور است؛ باید قبل از اقدام به شروع کسب و کار آنلاین اطلاعات کافی درباره مسیری که تصمیم دارید در آن قدم بردارید داشته باشید؛ در غیر اینصورت بین راه گیج و سردرگم می‌شوید و با یک شکست ناامید کننده هر چه رفته بودید را برمی‌گردید؛ پس اگر سوال‌تان این است که چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم، مقاله را دنبال کنید تا با چند مرحله اساسی در حوزه شروع کسب و کار اینترنتی آشنا شوید. 

تصویر ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

  • خودتان و مهارت‌های‌تان را بشناسید

اولین گام در راستای نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که توانایی‌های خود را بشناسید. احتمال موفقیت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی با موضوعی که در آن مهارت و توانایی دارید به مراتب خیلی بیشتر از وقتی است که نسبت به موضوع هیچ گونه آشنایی ندارید؛ پس پیش از آغاز هر گونه سفری، ابتدا به درون خود سفر کنید و سعی کنید خودتان را کشف کنید. کشف کنید صرف نظر از درآمد، در چه زمینه‌ای استعداد و توانایی دارید؟ چه کاری است که از انجام آن واقعا لذت می‌برید؟ بخش زیادی از عمر انسان صرف کار کردن می‌شود و این زمان حتی از مدتی که با خانواده خود می‌گذرانید هم بیشتر است! پس حسابی حواس‌تان را جمع کنید و ببینید دوست دارید عمر خود را پای چه کاری صرف کنید.

 

  • انتخاب ایده

بعد از اینکه توانایی‌های خود را شناختید نوبت به انتخاب ایده می‌رسد. برخی افراد گمان می‌کنند برای شروع کسب و کار اینترنتی حتما بایستی یک ایده ناب و جدید داشته باشند، در حالی که اصلا اینطور نیست. همیشه هم لازم نیست ایده‌ای که انتخاب می‌کنید جدید باشد. گاهی اوقات ایده انتخابی شما می‌تواند تکراری باشد؛ ولی به شکل بهبود یافته و اصلاح شده. همچین یک عامل مهم که منجر به تولید ایده‌های موفق می‌شود نیازسنجی مناسب است. هر چقدر هم ایده‌ای که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب می‌کنید خفن و دهان پرکن باشد، تا زمانی که نیاز مردم نبوده و مشتری حاضر به پرداخت پول برای تهیه‌اش نباشد، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد. با این حال در مقاله ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی ما مفصلا به موضوع ایده کسب و کار اینترنتی پرداخته‌ایم.

 

  • تحقیق در بازار، شناخت و بررسی رقبا

گام مهم بعدی شناخت رقبا در حوزه‌ای است که قصد ورود به آن را دارید. انجام این کار یک دورنمای کلی به شما می‌دهد که ادامه مسیر را با چه دست فرمانی باید پیش بروید. فهم این مسئله که توانایی رقبا در حوزه کاری شما در چه حد است، آیا از شما بالاتر یا پایین‌تر هستند و به چه میزان تلاش برای تسخیر بازار و مشتری‌ها احتیاج دارید، همه و همه وابسته به تحقیق و شناخت درست شما از رقبا است؛ پس پیش از شروع هر کاری در وهله اول باید عملکرد، استراتژی‌های بازاریابی، قیمت گذاری و… رقیب خود را به خوبی تحلیل کنید و تلاش کنید که در تمامی موارد از آن‌ها برتر باشید. شناخت هرچه بهتر رقبا به شما این قابلیت را می‌دهد که سریع‌تر و راحت‌تر از آن‌ها سبقت بگیرید.

 

  • تهیه محصول و قیمت گذاری

بعد از اینکه با شناخت رقبا، تسلط‌‌تان روی حوزه کار اینترنتی که می‌خواهید شروع کنید بیشتر شد وقت آن رسیده است که محصولات خود را تهیه و قیمت گذاری کنید. البته این محصولات لازم نیست همیشه اقلام فیزیکی مثل پوشاک، زیورآلات، مواد غذایی و… باشند. محصول شما می‌تواند خدماتی باشد که به مشتری خود ارائه می‌دهید؛ مثل شخصی که از طریق سایت خود به طراحی سایت خبری می‌پردازد. اگر به خاطر نداشتن بودجه کافی قصد شروع کسب و کار بدون سرمایه را دارید هم می‌توانید با یک برنامه ریزی درست و با دقت، پیش از خرید محصول یا طراحی خدمات مورد نظرتان برای فروش، هزینه را از مشتری بگیرید تا بودجه خود را تامین کنید.

در قیمت گذاری باید دقت کافی به خرج دهید. قیمت انتخابی نه باید انقدر پایین باشد که درآمدتان کمتر از مخارج شود، نه آنقدر زیاد که هیچ کس تمایلی به خرید نداشته باشد؛ از این رو باید پیش از قیمت گذاری به خوبی تحقیق و با افراد آگاه در این زمینه مشورت کنید. البته در صورتی که تازه کار هستید پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا محصولات و خدمات خود را با قیمت پایین‌تری ارائه بدهید تا مشتری‌ها بهتر و سریع‌تر جذب شوند؛ سپس هنگامی که اعتماد مشتری را نسب به کیفیت محصولات خود جلب کردید می‌توانید به صورت تدریجی و برنامه ریزی شده نرخ قیمت‌ها را افزایش دهید.

 

  • راه‌اندازی سایت

قدم ماقبل آخر، ساخت فروشگاه برای فروش محصولات و خدمات مورد نظرتان است. در این زمینه اگر خودتان دانش کافی در زمینه طراحی وب سایت دارید یا بلدید با سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس کار کنید که بسیار خب؛ اما اگر اصلا نمی‌دانید طراحی وب سایت چیست یا دغدغه‌تان این شده است که چگونه سایت بسازیم و از طریق آن درآمد زایی کنم؟ اول بدانید که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست! همه که مهارت برنامه نویسی و طراحی وب سایت از پایه ندارند؛ اما این به آن معنا نیست که باید بیخیال کسب درآمد از اینترنت و راه‌اندازی کسب و کار آنلاین شوند. حال دو راه پیش روی شماست:

اول اینکه خودتان دست به کار شوید و آموزش طراحی سایت با کدنویسی یا طراحی سایت وردپرس را یاد بگیرد، که کاری است بس زمان‌بر و بعضا طاقت فرسا!

دوم اینکه به طراحی سایت مورد نظر خود را به سایت سازها و شرکت‌های طراحی وب سایت بسپارید.

از آنجایی که روش اول نسبتا به هزینه و زمان زیادی احتیاج دارد، پیشنهاد ما به شما این است که طراحی سایت مورد نظر خود را با کمک سی فایو و سرویس‌های سایت ساز انجام دهید؛ یعنی بدون دانش برنامه نویسی وبسایت خود را طراحی کنید و بسازید تا طراحی سایت فروشگاهی‌تان خیلی سریع‌تر، اصولی‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام شود.

البته امکان شروع کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام هم وجود دارد و هم اکنون مشاغل زیادی در حوزه اینستاگرام فعالیت می‌کنند؛ اما طراحی سایت برای کسب درآمد بیشتر، بهتر است؛ چرا که برای فروش در اینستاگرام شما باید شخصا سفارش‌ها را ثبت و هزینه را دریافت کنید، به همین خاطر امکان خرید 24 ساعته وجود ندارد؛ اما در صورت داشتن سایت فروشگاه اینترنتی، ثبت سفارش بدون نیاز به شما انجام می‌شود و امکان خرید 24 ساعته هم فعال است.

تصویر ساخت سایت با سی فایو

  • تولید محتوای هدفمند

گام آخر تولید محتوای هدفمند در راستای جذب مخاطب است. البته روش‌های دیگری مثل رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و ویدئویی و… برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد؛ ولی این روش‌ها نیازمند بودجه مجزا هستند و از آنجایی که در این مقاله تلاش ما بر این بود که آموزش شروع کسب و کار اینترنتی با حداقل هزینه را به شما بدهیم، در بخش بازاریابی اینترنتی هم روشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به سایر روش‌های مذکور نیازمند هزینه کمتری است و برای شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه مناسب است.

با تولید محتوای هدفمند و سئو محتوا می‌توانید به به جایگاه اول در سرچ گوگل دست پیدا کنید؛ در اینصورت با افزایش میزان بازدیدها از سایت شما، مخاطب و مشتری شما هم به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. نکته قابل توجه در این گام از آغاز کسب و کار آنلاین، تولید محتوا در سایت بر اساس استانداردهای گوگل و بهینه سازی آن‌ها برای موتورهای جستجو است (سئو).

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سی فایو

سایت ساز سی فایو یک سرویس آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا هر کسب و کاری که مایل باشید را در کمتر از ۵۹ ثانیه طراحی و راه‌اندازی اولیه کنید. همانطور که می‌دانید بخش اصلی شروع یک کسب و کار آنلاین داشتن وب سایت است و سی فایو این مرحله را به سرعت و با کیفیت برای شما آماده می‌کند. سی فایو در بخش نمونه سایت‌ و قالب آماده بیش از ۹۰ مدل آماده از بهترین‌های دنیا را برای انتخاب در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویژگی دیگر سی فایو تست ۷ روزه است؛ شما می‌توانید فروشگاه آنلاین مورد نظرتان را برای ۷ روز به صورت رایگان طراحی و راه‌اندازی کنید و در صورت تمایل یکی از انواع تعرفه طراحی سایت را انتخاب و نسخه اصلی آن را فعال کنید. جهت دریافت مشاوره برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت برای شروع کسب و کار آنلاین خود می‌توانید با پشتیبان آنلاین ما در سایت سی فایو گفتگو کنید.

در پایان این را به یاد داشته باشید که نباید هیچ وقت از اجرای ایده‌های خود در راستای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ترس داشته باشید. ویل راجرز بازیگر و طنزپرداز معروف آمریکایی می‌گوید حتی اگر در مسیر درست باشید، اگر بی حرکت جایی بنشینید، از رویتان رد خواهند شد! پس، از اجرایی کردن ایده‌های خود در آغاز کسب و کار اینترنتی نترسید و برای شروع قدم بردارید؛ شکست بهتر از هیچ کاری کردن است و به قول معروف مقدمه یک پیروزی است.

 

فیلمی کوتاه از مراحل ساخت سایت با سی فایو:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *