بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ

در سالهای اخیر اصطلاحی تحت عنوان بازاریابی محتوایی مورد توجه متخصصین کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته، بازاریابی محتوایی یا content marketing به تولید محتوای موثر (تصویر، مقاله، اینفوگرافیک) گفته می شود که باعث جذب کاربر به سایت شده و در نهایت منجر به فروش محصول، رشد برند و توسعه ی کسب و کار می گردد. شما با تولید محتوای خوب و قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی می توانید کاربر فراوانی را جذب نموده و محصول و خدمات خود را به آنها بفروشید.

هیچ گاه جزو آن دسته از افراد نباشید که بدون توجه به مفید یا کاربردی بودن محتوا آنرا در سایت خود قرار می دهندچراکه موتور جستجوی گوگل بشدت روی محتوایی که درسایت شما قرار می گیرد حساس بوده و چنانچه محتوایی که کاربر در جستجو بدنبال آن بوده را ارائه نکنید گوگل نیز شما را در نتایج جستجو پایین می آورد. شما باید وقت خود را صرف تولید محتوایی کنید که موثر، جذاب، مفید و کاربردی باشد طوری که کاربر بعد از مطالعه ی آن احساس رضایت کند، آمارها نشان می دهد که ۶۰% از مشتریان بعد از خواندن محتوای مناسب موجود در سایت احساس و نگرش مثبتی نسبت به آن شرکت پیدا می کنند. در آمریکا ۶۱% از مشتریان آنلاین خرید خود را بر اساس پیشنهاد یک وبلاگ انجام می دهند. ( منظور از وبلاگ سایتی است که به تولید محتوا و مقاله می پردازد.)

گذشته از این هزینه ی بازاریابی محتوایی ۶۲% کمتر از بازاریابی سنتی است در بازاریابی تولید محتوا شما باید وقت خود را صرف نوشتن و یا ترجمه مقاله کرده و در مرحله ی بعد آنرا بخوبی در فضای آنلاین منتشر نمایید علاوه بر این موتورهای جستجو در اغلب اوقات کاربران زیادی را وارد سایت شما می کنند .

در اینفوگرافیک زیر بطور خلاصه به بررسی بازاریابی محتوایی پرداخته ایم امیدواریم از اطلاعات و محتوای آن لذت ببرید.

بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ

دیدگاه ها بسته شده است