1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

پوسته وردپرس چیست ؟

پوسته وردپرس

پوسته وردپرس چیست

 

وردپرس از سیستم های مدیریت محتوای فارسی و البته محبوب در میان کاربران، ایران و جهان است. با وردپرس شما امکان ساخت انواع وب سایت ها را دارید و محدودیتی در طراحی سایت های حرفه ای نخواهید داشت. سایت ساز وردپرس به شما امکان ایجاد سایت های: فروشگاهی، شرکتی، تفریحی، خبری، دانلودی و… را می دهد.

انتخاب یک قالب وردپرس می تواند تاثیر بسزایی در رشد و پیشرفت سایت مان داشته باشد و همچنین موثر در سئوی وب سایت مان هم خواهد بود. همیشه به دنبال پوسته هایی باشید که استاندارد بوده و از نسخه های نال و نامتعبر استفاده نکنید چرا که باعث ضررها و مشکلات بسیاری در وب سایت و اعتبارتان خواهد شد.

پوسته وردپرس

قالب نال چیست و چرا پیشنهادش نمی کنیم

قالب نال یعنی، قالبی که تجاری بوده و توسط افرادی لایسنس آن برداشته شده و تغییراتی در هسته قالب هم داده می شود مثلا : تغییر در فایل های اصلی، اضافه کردن کدهای مخرب و هدایت کننده به سمت وب سایت شان و… که باعث بوجود امدن مشکلات امنیتی خواهد شد. قالب هایی که تهیه می کنید حتما از یک منبع متعبر خریداری و دانلود نمایید.

ملاک هایی برای انتخاب یک پوسته وردپرس؛ انتخاب راحت و سریع

انتخاب قالب وردپرس مرتبط با فعالیت و کسب و کار

قالب وردپرسی که انتخاب می کنید متناسب با فضای کسب و کار و فعالیت وب سایت تان باشد، گاها دیده شده که سایت شرکتی بوده، ولی پوسته وردپرس فروشگاهی انتخاب کردند و همین امر یک انتخاب نادرست برای فعالیت سایت تان است. قالب انتخابی باید همخوانی با کسب و کار داشته و امکانات متناسب با آن باشد. به عنوان مثال در ساخت فروشگاه، نیاز است افزونه ووکامرس نصب شود و درگاه پرداخت اینترنتی قرار داده شود؛ به همین دلیل پوسته موردنظر باید با این افزونه هماهنگ باشد. پس در انتخاب پوسته، موارد لازم را مد نظر داشته باشید و از افراد خِبره مشورت بگیرید.

به عنوان مثال، اگر بخواهید طراحی سایت خبری انجام دهید، استفاده از پوسته‌های فروشگاهی مناسب شما نخواهد بود؛ بلکه باید از قالب‌های وبلاگی و یا قالب سایت خبری اختصاصی شده برای این موضوع استفاده کنید.

پوسته وردپرس واکنش گرا (ریسپانسیو) باشد

تم انتخابی وب سایت تان، واکنش گرا (ریسپانسیو) باشد

در گذشته قالب ها تعدادی ریسپانسیو بودند و کم کم با پیشرفت وردپرس و قالب ها، تمامی پوسته ها، به سمت واکنش گرا بودن سوق پیدا کرد و همین امر میزان محبوبیت وردپرس را  افزایش داد. واکنش گرا بودن یک قالب از مواردی مهم و اساسی می باشد.

هر پوسته ای که انتخاب می کنید سئو و استاندارد باشد

سئو، از مسائل مهم در پیشرفت هر سایت بوده، چرا که موتورهای جستجو دائما در حال آپدیت الگوریتم هایشان هستند و همین امر هم می تواند در قالب سایت تان تاثیر گذار باشد. تم هایی که انتخاب می کنید، از لحاظ استاندارد بودن سئو مورد بررسی قرار دهید به عنوان مثال بهینه و ولید بودن کدها، سرعت قالب و… را بسنجید، و اگر در این مورد تسلط لازم را ندارید از افراد متخصص در این زمینه سوال کنید.

قالب وردپرس امنیت داشته باشد

امنیت، امنیت، امنیت، مسئله مهم و حیاتی برای هر وب سایتی!

معمولا همه با مسائل امنیتی آشنا هستند و می دانند که امنیت کافی در یک سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب یک قالب مناسب می تواند بخشی از امنیت وب سایت تان را تامین کند، و مابقی موارد مربوط به وردپرس و افزونه های وردپرس می باشد. پس قالبی انتخاب کنید که از لحاظ امنیتی مشکلی نداشته باشد.

قالب سایت وردپرس از سرعت مناسبی برخوردار باشد

در اغلب قالب ها چه خارجی و ایرانی معمولا مشکل کند بودن را دارند و نسبت به این امر ناراضی هستند. سرعت پوسته وردپرس می تواند به عواملی چون: عدم بهینه بودن کد، استفاده بیش از حد افزونه، اپدیت نبودن قالب و ناسازگاری هایی که بوجود می آید. در تم وردپرس حتما به مسئله سرعت توجه داشته باشید و فقط زیبایی آن را در نظر نگیرید. بلکه با ابزارهایی نظیر GtMetrix چک کنید و میزان سرعت و درخواست ها و حجم قالب را بسنجید و سپس اقدام به تهیه و دانلود پوسته کنید.

تم وردپرس را با چند کلیک راحت و آسان بسازید

در موارد بعدی، انتخاب یک قالب مناسب می تواند، پشتیبانی آن از صفحه های معروف و پر طرفدار مثل: ویژال کامپوزر، المنتور، دیوی و… باشد. صفحه سازها در این چند ساله رشد چشمگیری داشته اند و انعطاف و چیدمان سازی وب سایت تان را راحت تر و جذاب تر می کند. پس در انتخاب پوسته تان از این مسئله هم غافل نشوید و حتما بررسی های لازم را نسبت به این مورد انجام دهید.

پشتیبانی از سایت چند زبانه در پوسته وردپرس

چند زبانه بودن یک وب سایت همواره از مواردیست که بسیار از صاحبان سایت ها دغدغه آن را دارند، چرا که با چند زبانه بودن، خواستار دسترسی بهتر و بیشتر مخاطبین و مشتریان شان در سراسر جهان می باشد. معمولا در قالب ها، افزونه WPML که مختص به قضیه هست را پشتیبانی می کند ولی این مورد را در هنگام خرید تم مد نظر داشته باشید.

رابط کاربری یک قالب وردپرس مهم است! آنرا جدی بگیرید

رابط کاربری یعنی ui و ظاهری که توسط کاربر نمایش داده می شود. این مورد در انتخاب یک قالب سایت نقش بسزایی دارد و همین امر می تواند بر تعداد مخاطبین و مشتریان تاثیر داشته باشد. جدیدا در قالب های خارجی و ایرانی این مورد رعایت شده است و روز به روز توسعه دهندگان بر کیفیت و دقت آن می افزایند.

پوسته سایت در همه مرورگرها به درستی کار کند

در انتخاب قالب سایت تان توجه لازم را از جهت سازگاری آن با مروگرهایی مثل کروم، فایرفاکس، اپرا، سافاری و… داشته باشید. البته بیشتر قالب های جدید این مسئله را رعایت کردند و از این جهت خیالتان راحت باشد.

فارسی سازی اصولی و دقیق در تم وردپرس

معمولا شما قالب هایی خریداری می کنید که یا خارجی هستند و نیاز به ترجمه فارسی دارند یا قالب های ایرانی که کاملا بومی شده با سایت های ایرانی می باشند. توجه داشته باشید در خرید قالب های خارجی به مارکتی که از آن تهیه می کنید توجه داشته باشید. در مارکت‌های معتبر، قالب های خارجی استاندارد فارسی و آماده سازی شده اند.

قالب بسته نصبی دارد! در موقع خرید بررسی کنید

اکثرا پوسته های سایت وردپرس، دارای بسته نصبی هستند که با یک کلیک تمامی دموها و محتواهای اولیه آن نصب می گردد. حتما توجه داشته باشید قالب انتخابی شما دارای بسته نصبی باشد. در خرید پوسته وردپرس این مورد را بررسی نمایید.

بروز رسانی منظم تم وردپرس

در انتخاب قالب وردپرس برای آپدیت بودن آن توجه لازم را داشته باشید. گاها شما قالبی را خریداری می کنید که بروز نیست و با نسخه های وردپرس و افزونه ها سازگار نیست و همین مسئله مشکل ساز خواهد بود. در دانلود پوسته وردپرس که رایگان هم آن را مخزن یا سایت های دیگر دانلود می کنید این مورد را مد نظر داشته باشید.

قالب سایت وردپرس آیا پشتیبانی دارد

تمامی موارد ذکر شده، از اهمیت بسزایی برخوردار هستند ولی توجه داشته باشید، پشتیبانی یک قالب مهمترین مسئله می باشد. سعی کنید قالبی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی به صورت تیکتی داشته باشد تا در مواقعی که با مشکل روبرو می شوید بتوانید آن را برای توسعه دهندگان قالب ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *